ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΖΟΥΡΤΣΑΝΩΝ ΑΘΗΝΑΣ

Aριθμός Φύλλου 74   ΑΠΡΙΛΙΟΣ - ΜΑΪΟΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ   2002

 

KAΛEΣMA ΣTOYΣ NEOYΣ

 

Ένας σημαντικός φιλόσοφος και συγγραφέας αιφνιδίασε κάποτε το ακροατήριό του, όταν είπε ότι αυτοί που λιγότερο νομιμοποιούνται να συμβουλεύουν τους νέους είναι οι μεγάλοι με την «περιβόητη εμπειρία των λαθών τους» και τη «χαμένη ζωή τους».

Δεν νομίζουμε βέβαια ότι θα πρέπει να υιοθετήσουμε την ακραία ασφαλώς αυτή άποψη, φρονούμε όμως ότι μπορεί να αποβεί πολύτιμη για να αποκλείσουμε την άλλη ακραία άποψη που υποστηρίζει ότι οι νέοι, ακριβώς επειδή στερούνται εμπειρίας, πολύ μικρή ευθύνη και συμμετοχή μπορούν και δικαιούνται να έχουν στη διαμόρφωση της κοινοτικής και ευρύτερα κοινωνικής ζωής.

 

Aντίθετα, θα πρέπει να δούμε τους νέους με περισσότερη εμπιστοσύνη, εκτός από την αγάπη που θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, να σεβαστούμε πολλές από τις απόψεις τους και γιατί όχι να τις υιοθετήσουμε δίνοντάς τους πρωτοβουλίες και στην εφαρμογή τους. O νέος δεν είναι μικρογραφία του μεγάλου, όπως ίσως πολλοί πιστεύουν, είναι μια ξεχωριστή ύπαρξη, ένας άλλος μικρόκοσμος, με τη δική του οπτική και πνευματική γωνία αλλά και συναισθηματική χροιά.

 

Oι νέοι, λοιπόν, μπορεί και πρέπει να έχουν τη δική τους ξεχωριστή συμμετοχή στη διαμόρφωση της κοινωνικής πραγματικότητας, πόσο μόλλον εφόσον τους νέους επηρεάζουν περισσότερο οι κοινωνικές εξελίξεις και αυτοί θα ζήσουν στο μέλλον που οικοδομείται. Kανένας πολιτισμός δεν δημιουργήθηκε μόνο από «γέρους» όπως και κανένας πολιτισμός που επιβίωσε δεν ήταν ποτέ αποκομμένος από τις ρίζες του παρελθόντος, αφού η συνέχεια είναι θεμελιώδες χαρακτηριστικό στοιχείο του πολιτισμού.

 

O Kαρκαβίτσας είπε ότι όποιος λαός προσκολλάται στο παρελθόν χάνει το μέλλον του κι ο Σεφέρης ότι όποιος λαός ξεχνάει το παρελθόν του είναι υποχρεωμένος να το ξαναζήσει. Eίναι προφανές ότι αν δεν τηρηθούν οι ισορροπίες και στις δύο περιπτώσεις τα αποτελέσματα είναι οδυνηρά.

Tο ζητούμενο επομένως είναι η ισορροπία στην αλληλεπίδραση των δύο αρχέγονων δυνάμεων, της ωριμότητας και της νεότητας και όπου αυτή η ισορροπία δεν υπάρχει θα πρέπει να αποκαθίσταται. H θέση και η αντίθεση δημιουργούν την αντιπαράθεση και μέσα απ’ αυτήν μπορούμε να φθάσουμε στην πιο γόνιμη σύνθεση, αρκεί να υπάρχει δημοκρατικός διάλογος.

 

Γι’ αυτό είναι απαραίτητες κάποιες κεφαλαιώδεις προϋποθέσεις όπως νηφάλιο πνεύμα, σεβασμό της άλλης άποψης, ανιδιοτέλεια, επιχειρηματολογία και κυρίως έλλειψη εγωϊσμού και συνειδητής ποίησης της αναπότρεπτης αναγκαιότητας ότι στο διάλογο η μόνη επιδίωξη πρέπει να είναι η αλήθεια και το καλώς ευνοούμενο ομαδικό συμφέρον και όχι η επικράτηση της άποψης του ενός ή του άλλου μέρους.

 

H παρουσία και η ενεργοποίηση των νέων λοιπόν, είναι αναγκαία. M’ αυτό το σκεπτικό και με ειλικρινή διάθεση και αγάπη για τη νεολαία μας το συμβούλιό μας καλεί τους νέους να επανδρώσουν τις τάξεις του Συλλόγου και να συμβάλλουν ενεργά και παντοιοτρόπως στις προσπάθειές μας, με τη δύναμη, την τόλμη, τις φρέσκιες σύγχρονες ιδέες τους, την καθαρή ματιά τους, ακόμη και με τις γνώσεις τους στη σύγχρονη τεχνολογία προς όφελος όλων. Θεωρείται αυτονόητο επίσης ότι μέσα στο πλαίσιο της γενικής δράσης του Συλλόγου μπορούν να οργανώσουν και να αναπτύξουν ακόμη δικές τους αποκλειστικές αυτόνομες δραστηριότητες και εκδηλώσεις πολιτιστικές, αθλητικές και άλλες.

 

O Σύλλογός μας για την πραγματοποίηση όλων αυτών αποφάσισε να διαθέσει στους νέους το δικό τους βήμα στην εφημερίδα ως σημείο συνάντησης και επαφής, αλλά και έκφασης  των απόψεών τους, και τους καλεί να συμμετάσχουν ενεργά οι ίδιοι στις διαδικασίες ανάδειξης μελών του συμβουλίου στις επόμενες εκλογές του Συλλόγου. Για τη ρύθμιση των λεπτομερειών σχετικά με τα ζητήματα αυτά, μπορούν να συγκροτήσουν δική τους ομάδα εκπροσώπων που θα έρθει σε επαφή με τα μέλη του συμβουλίου.

Eμείς ελπίζουμε ότι η πρόσκλησή μας προς τους νέους θα έχει ανάλογη ανταπόκριση, γιατί χωρίς την παρουσία τους κρίνουμε ότι ένα μεγάλο μέρος των σκοπών του Συλλόγου παραμένει ανεκπλήρωτο.

 

TO ΔIOIKHTIKO ΣYMBOYΛIO

 

 

 

 

 

 

Copyright © ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΕΩΝ ΦΙΓΑΛΕΙΕΩΝ (ΖΟΥΡΤΣΑΝΩΝ) ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΑ «Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ»